Sunday 17 March 2013

On my BEST DAY !!! :)

# Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh........

Hello guys !!!
Jumpe lagi hari ni dalam keadaan yg sihat walafiat..Alhamdulillah..


As for me..I have turn 20 (.....T_T"....) officially on the last 14th March...hihi..^_^
can consider me an adult now !!

--> Terima kasih ibu, yang telah melahirkan saya dan membesarkan saya dengan penuh kasih sayang serta perhatian...terima kasih kerana memarahi saya kerana saya nakal dan terima kasih kerana memanjakan dan mencukupi keperluan anak perempuan tunggal ibu yg sorg nih..terima kasih :)

Ok...
Haaaaa..mai sini..chek nak habaq apa yg jadik waktu bezday chek hat kemaqin2 tuh..(mod utaqha..haha..)


I thought this year's birthday was one of the most precious birthday in my life..it was the second time I celebrated without my family..huhu.. but with a bunch of my 'the best n the kraziest' friends !! LOL <3 luv u guys..


And..this birthday..yeah..on my best day, I thought it had become the worst day cuz we had to jump into the sea...again...for 2 weeks in a row..( for the sake of our basic navigation n seamanship's practical class !!)

Hahaha..just being annoying..actually, it's not that bad..I kinda enjoyed my jump (actually, I did it twice !!) eventhough at first I thought that I was going to be drowned n swallowed by the sea..glad that I'm still alive and sane to blog this thought..hahaha... *I shared my scary thought on my last blog post..hihi :)

I don't really have many pictures, since all of us jumped in n nobody snap the pict...(keterujaan memuncak seiring adrenalin yg menyebabkan mabuk laut..) but I have some, the one that my friend (Ayesha) kindly uploaded it on my fb wall..(thnx to Ayesha n permission to share for my blog post..)



cantik kan...this one, kasut for divers.. :)

sebelum buat btol2 dalam laut..ktorg buat atas jeti dulu..ni namanya..em..ntah la..
tapi bulatan ni dibuat utk memudahkan pasukan penyelamat nampak
mangsa yg akan diselamatkan dari atas...(ni praktikal life saving kan..)

dalam praktikal ni jgak, we were tought on how to use the ring lifebouy
for saving the man overboard.. n these are my friends, aarston n pez...
( kapten bujang yg cool kat belakang :) )

lepas abis baling lifebouy..( bnda oren tuh berat n mampu dibaling
sekangkang kera je..), all of us took our turns to jump !!!
(lepas terjun, jgn la panik kalau tak nak terminum air laut yg masin tuh...) T_T"


haa...kan dah kata..ape yg dipraktik atas jeti, itula yg kitorg buat
dalam laut..susah sket sbab badan tak balance dalam air...
nmpak mcm bunga plak..nice.. :)

muahaha..this is the best part !!! chained swimming..lol..our group
takes longer time to accomplish this task..bkan ape..kitorg punya 'tekong'
asyik senget je..haha..dah salah kemudi..hehe..tpi serious..
enjoy sangat !!!!
coursemate saya yg ting tong.. cik Abidah yg melakukan terjunan solo
beliau..lol <3
cheese everybody !!!! blissful time :)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Itulah yg ada serba sikit utk memberi gambaran ape je yg kitorg wat waktu paktikal basic navi tuh...dapat saya simpulkan di sini...course saya adalah antara course di UMS yg paling dicemburui course2 lain selain medic...

hahaha...sebabnye, course kitorg la yg paling enjoy n asyik terjun laut for praktical...org lain praktikal dalam makmal je..(haha..please be jelez,k :P ) 
n kitorg pon antara course yg belajar swimming free masa sem 1...n yg hujung minggu, boleh di spend di swimming pool untuk beriadah n bersuka ria..lol <3 <3 <3


--> no hard feeling guys.. tapi memang saje nk bagi jelez..haha..<--



After habis praktikal, kitorg pon balik la..ada yg carik makan kat cafe library..ada yang balik kolej kediaman..but..as for me...memandangkan birthday cuma setahun sekali...I went to One Borneo to celebrate it with my dear friend, Safna... yup, kitorg date 2 je memandangkan yg lain semua dah penat utk diajak berjalan..( siyes penat kot lepas praktikal.. siap mabuk laut lagi.. T_T )

And ada la sket gambar yg tak seberape..*fon nak habes bteri plak*


ini kawan saya..safna :)
tak de keje..pusing2 tapi tak beli pon..
lagi tak de keje..pusing2 cd store n jumpe nih..
my fevret of all time..
jennifer love hewitt-ghost whisperer...
(nak beli tapi.....tak sampai hati nak bkak purse..
bersawang je purse tuh..ape pon tak bole... T_T")
wish these are in my collection..great tv series..
xoxo <3
(bole guna baucer buku x ar?? *over..pok kepale baru tau* )
kedai jeweleries.. suke tgok bila lalu, tpi tkot nak msuk usha..
dwet tak dak :D
ahaa !! menelusuri zaman kanak2 kembali..hihihi :)

hye there..u cutie itty bitty little orange turtle :)


"I'd rather being an idiot than losing u.."
said patrick to spongebob :)


saya mariner n tak sangka toy's r us ada anak patung
manta ray..suke, suke..!! cute :)

ini lah baru legend !! lol <3
the avengers ; little hulk n iron man junior ...
(dpat jumpa 2 ni je haa..)

this is my interest...i had many at my
home already..me n my brother's hobby of solving this.. :)
 
and banyak lagi toys yg kitorg dua gomoi kat kat situ..lovely heaven for small kids..
(diri sendiri pon da mcm bdak kecik...ape barang sambut besday kat
toy's r us..haha.. :p )

lepas habes bergomoi dgn toys..kitorg pon balik la..haha
have fun that day !! thanx Safna :)
and to all that wished me birthday !! may God
bring happiness in ur lives like what all of u had gave me on my birthday..
present is not necessary..the most important thing is that u
remember..that's made it precious :)

Huh...dah abes pon meng upload nih semua..itulah yg jadik serba serbi on my last birthday..hehe..thanx for dropping by here, read n look at all those craps I wrote..hahaha..also thank you to everybody, that accidentally or inaccidentally wished for my birthday...I had such a nice and blissful birthday on my 20th years of living..this one, I'm gonna cherish them for as long as I live n breathe..*pergh, ayat skema !! :p *


And with that also, we gonna stop here n thus, I called it a day...

See ya guys again later..so soon, k !! :) chow.. !!

Assalamualaikum :)



2 comments:

Unknown said...

sweet ^^

Miss Dazzling Marinero said...

hehehe... :P
ye la..sebab safna pon ade situ..lol <3